حضور نماینده ایران در اجلاسیه CODEX در زمینه باقیمانده آفت‌کش‌ها در فراورده‌های کشاورزی

رویا نوربخش مدیر ارزیابی ریسک پژوهشگاه استاندارد و دبیر کمیته متناظر کدکس باقیمانده آفت کش ها به عنوان نماینده ایران در پنجاه و دومین اجلاسیه کمیته کدکس باقیمانده آفت کش ها که به صورت آنلاین برگزار گردید، شرکت کرد. این چهاردهمین اجلاسیه کمیته کدکس باقیمانده آفت کش های کدکس بود که به میزبانی کشور چین برگزار شده است.

 در این اجلاسیه  بالغ بر چهارصد شرکت کننده  از کشورهای مختلف حضور داشتند و هجده موضوع در زمینه باقیمانده آفت کش ها از جمله مرز بیشینه مانده آفت کش ها در محصولات مختلف کشاورزی، طبقه بندی محصولات کشاورزی برای تعیین  MRL، بازنگری معادله IESTI، بررسی گزارش‌های اجلاسیه فوق العاده JMPR و نتایج کارگروه‌های الکترونیکی مورد  بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این اجلاس نمایندگان کشورمان که ریاست کارگروه الکترونیکی بازنگری CXG56 در مورد کاربرد طیف سنجی جرمی در شناسایی، اندازه گیری و تایید باقیمانده آفت کش ها را بر عهده داشتند، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه نمودند. همچنین مقرر شد کارگروه  کفایت CXG90 در خصوص کاربرد طیف سنج جرمی در شناسایی، اندازه گیری و تایید باقیمانده آفت کش هادر صورت ابطال CXG56 را بررسی نماید. 

در این اجلاس کشور هند بعنوان رییس و ایران بعنوان نایب رییس کارگروه الکترونیکی برای تهیه گزارش فنی در زمینه خلوص و پایداری مواد مرجع گواهی شده (CRMs) چند گروهی آفت کش‌ها و استاندارد‌های مخلوط آفت کش‌ها  در طی ذخیره سازی طولانی انتخاب شدند.

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۵۲
تعداد بازدید : ۵۰۵