حضور کارشناس پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت پژوهشگاه استاندارد در یازدهمین نشست کارگروه تخصصی کمیته بین المللی ارزیابی انطباق ISO/CASCO

یازدهمین نشست بین المللی کارگروه تخصصی کمیته بین المللی ارزیابی انطباق ISO/CASCO به منظور بازنگری استاندارد ISO IEC 17024 با عنوان «ارزیابی انطباق- الزامات عمومی برای نهادهای گواهی کننده اشخاص» در تاریخ 27 الی 29 تیر 1402 (18 تا 20 ژوئیه) در ژنو سوئیس برگزار گردید. در این نشست که 30 کارشناس متخصص بین المللی از کشورهای مختلف عضو ایزو به صورت حضوری و 10 کارشناس متخصص به صورت آنلاین حضور داشتند، موضوعات کلیدی جهت بازنگری این استاندارد به طور کامل مورد بحث قرار گرفت و مباحثی در خصوص استفاده از فناوری­های نوین و بهره گیری از هوش مصنوعی در فرآیند گواهی کردن برای اطمینان از دقت و امنیت این فرآیند مطرح شد. همچنین بر ارزیابی شایستگی به جای ارزیابی صلاحیت و دانش فرد در فرآیند گواهی کردن تاکید شد. موارد دیگری مانند نقش مالک طرح در فرآیند صدور گواهینامه نیز به تفصیل مورد مباحثه قرار گرفت. 

در این نشست خانم نرگس شهرودی از پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت به نمایندگی از ایران و به عنوان کارشناس خبره در کمیته بین المللی ISO/CASCO در گروه کاری WG30 به صورت مجازی حضور داشتند. دوازدهمین نشست بین المللی در همین راستا در تاریخ 7 تا 9 آذر 1402 برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است پروژه استقرار استاندارد ISO IEC 17024 جهت ایجاد نهاد گواهی اشخاص در پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت پژوهشگاه استاندارد در حال پیاده سازی و اجرا است.

رسانه جدید

۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۲۱۸