گزارش فعالیتهای انجام شده جهت همکاری با پژوهشکده های جهاد دانشگاهی

پیرو ابلاغ توسعه همکاری­های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و علم و فناوری، با هدف عقد تفام نامه های مشابه با پژوهشکده های زیر مجموعه جهاد دانشگاهی و ایجاد زمینه های مشترک همکاری، جلسه ای در تاریخ ششم شهریورماه 1402 توسط پژوهشکده فناوری و مهندسی با حضور معاون پژوهشکده فناوری و مهندسی،مدیر گروه و رییس آزمایشگاه مرجع گروه پژوهشی ساختمانی و معدنی و معاون پژوهشی پژوهشکده فراوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس در محل آن پژوهشکده برگزار شد.در این جلسه  طرفین توضیحاتی در خصوص معرفی مجموعه های خود و حوزه فعالیت پژوهشکده های مربوط ارائه کردند.

استانداردسازی تعیین ماهیت انواع مواد معدنی، استاندارد سازی فرایندهای فراوری مواد معدنی و نیز تدوین استانداردهای طبقه بندی انواع مواد معدنی از نظر ویژگیها و عیار لازم برای کاربردهای مشخص، به عنوان همکاری مشترک بین دو پژوهشکده از طرف گروه ساختمانی و معدنی پیشنهاد شد.

علاوه بر آن فعالیت پژوهشی مشترک بین گروه ساختمانی و آن پژوهشکده در راستای براورده کردن نیاز صنایع در دستور کار دو طرف قرار گرفت. همچنین استقرار استاندارد 17025 برای آزمایشگاه های آن مجموعه و نیز برگزاری دوره های تخصصی توسط پژوهشگاه استاندارد می تواند همکاری خوبی بین دو مجموعه ایجاد کند.

جهت آشنایی بیشتر فعالیتهای دو مجموعه و نیز شروع همکاری مقرر شد این جلسات ادامه یافته و نیز بازدیدی از آزمایشگاه های دو مجموعه انجام پذیرد.

رسانه جدید

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۳۱۴