آمادگی کارکنان مرکز آزمون مهارت و تولید مواد مرجع پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت برای ارزیابی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران

مرکز آزمون مهارت و تولید مواد مرجع پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت در راستای پیاده سازی الزامات استانداردISO 17034 (INSO 20450)  با عنوان «الزامات عمومی برای صلاحیت تولید کنندگان مواد مرجع» اقدام به تولید 5 ماده مرجع (RM و CRM) نموده و در حال آمادگی برای ارزیابی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران می باشد. در صورت موفقیت مرکز جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت، این مرکز به عنوان اولین تولیدکننده مواد مرجع دارای صلاحیت در کشور، فعالیت خواهد کرد. شایان ذکر است استفاده از مواد مرجع یکی از روش های معتبر کنترل کیفیت داخلی برای تضمین کیفیت نتایج آزمایشگاه ها به عنوان بخش مهمی از زنجیره تامین کالاهای وارداتی و محصولات تولید داخل است و به آزمایشگاه ها این امکان را می دهد که قبل از انجام آزمون ها، از صحت عملکرد خود اطمینان یابند.

طرح تولید مواد مرجع با توجه به مشکلات عدیده آزمایشگاه ها در تامین مواد مرجع مورد نیازشان به دلیل مشکلات اقتصادی و صرف هزینه های گزاف، عدم دسترسی برای خرید با توجه به تحریم های ظالمانه و عدم تولید کننده معتبر ماده مرجع در داخل کشور، در دستور کار پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت قرار گرفت.

رسانه جدید

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۰۷:۵۲
روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد |
تعداد بازدید : ۱۹۰