انتخاب طرح پژوهشی پژوهشگاه استاندارد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

طرح پژوهشی "نظارت بر اجرای ارتقای برچسب انرژی کولرهای آبی، یخچال و فریزر" که توسط حسین درایتی از کارشناسان پژوهشکده برق، مکانیک و ساختمان انجام شده‌است، بعنوان طرح پژوهشی برگزیده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه استاندارد، طرح پژوهشی حسین درایتی کارشناس پژوهشکده برق، مکانیک و ساختمان با عنوان « نظارت بر اجرای ارتقای برچسب انرژی کولرهای آبی، یخچال و فریزر»  به عنوان طرح برگزیده پژوهشی-کاربردی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انتخاب شد.
پژوهشگاه استاندارد به عنوان مجری طرح "ارتقاء 2 رتبه برچسب انرژی محصولات تولیدی یخچال و فریزر و کولر آبی" در بازه زمانی حدوداً 3 ساله با حمایت سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) عملیات نظارت علمی و اجرائی طرح مزبور را برعهده داشت که در قالب آن بیش از یک میلیون کالای یخچال، یخچال فریزر و کولر آبی خانگی در 10 کارخانه تولیدی داخل کشور(سولان سبز، سپهر الکتریک، مشهد دوام، گرمای جنوب، الکترواستیل، یخساران، امرسان، دونار خزر، آذر سیلوان و نیکسان صنعت ساوه ) تولید شد. 
در شرکت های مزبور از طرف پژوهشگاه استاندارد یک نفر کارشناس مقیم که ابتدا در آزمایشگاه صنایع برودتی گروه پژوهشی مکانیک و فلزشناسی آموزش‌های لازم را گذرانده بود بر عملیات تولید، آزمون و حتی توزیع محصولات نظارت کامل داشتند. 

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۵:۳۵
4544567E-2F37-4D4E-8840-A8E100A63C18 |
تعداد بازدید : ۵۴۱