حسن سرشتی : تا سال 2025 میلادی 88 شهر جهان به عنوان شهرهای هوشمند شناخته می‌شوند.

به مناسبت روز جهانی استاندارد، همایشی توسط اداره کل استاندارد قم در روز پنجشنبه 27 مهر ماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزارگردید.
به مناسبت روز جهانی استاندارد، همایشی توسط اداره کل استاندارد قم در روز پنجشنبه 27 مهر ماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزارگردید.
رئیس پژوهشگاه استاندارد گفت: ارتقاء کیفیت از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ملی استاندارد است و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند تا خیال مصرف‌کننده از خرید کالای ایرانی آسوده باشد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه استاندارد حسن سرشتی در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در قم گفت : هدف استاندارد ارتقای کیفیت محصولات از حداقل به درجات بالاتر است و این مهم باید توسط تولیدکنندگان رعایت شود. ایشان با بیان اینکه ارزش برندهای معتبر دنیا به دلیل رعایت استانداردهای بالا و کیفیت عالی است اظهار کرد : امیدواریم موضوع کیفیت در جامعه نهادینه شود و شاهد رشد روز افزون آن باشیم. او همچنین خاطر نشان کرد : از 30 هزار استاندارد ملی تدوین شده در کشور تنها دو درصد از آن اجباری است و توسعه استانداردهای اجباری به سایر اقلام با احتیاط صورت خواهد گرفت .
سرشتی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد که استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند اظهار کرد : بر اساس آمار 55 درصد مردم دنیا در شهرها زندگی می‌کنند و پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش این آمار به 70 درصد در سال 2050 میلادی می‌دهد و این مسئله دغدغه‌هایی را در زمینه محیط‌زیست و منابع انرژی به وجود آورده‌است. رئیس پژوهشگاه استاندارد افزود: در شهرهای کشورمان سیستم‌های هوشمند بسیاری داریم که یکپارچه نیستند. تا کنون 20 شهر هوشمند در جهان به وجود آمده‌است که در آن‌ها بهترین خدمات به مردم ارائه می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 میلادی 88 شهر جهان به عنوان شهرهای هوشمند شناخته‌شوند و این مسئله به قدری اهمیت دارد که برخی از کشورها به دنبال تحقق صد در صدی شهرهای هوشمند برای کشورها هستند. ایشان در پایان با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت در تولیدات داخلی تاکید کرد : تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا کیفیت کالاهای خود را از استانداردهای حداقلی به درجات بالاتر سوق دهند و همچنین مصرف‌کنندگان نیز در جهت حمایت از تولید و اشتغال در کشور باید کالای ایرانی بخرند .
حسن سرشتی رئیس پژوهشگاه استاندارد همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد
۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲
E16FF600-AC61-423C-8AC2-A81500EA2A06 |
تعداد بازدید : ۸۲۲