معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری از پژوهشگاه استاندارد بازدید کرد

دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری به همراه هیات همراه، سه شنبه 18 تیر ماه 1398 ضمن شرکت در نشستی با حضور فرزانه انصاری سرپرست پژوهشگاه استاندارد و معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، از آزمایشگاه های پژوهشگاه استاندارد بازدید به عمل آوردند.
در این دیدار، فرزانه انصاری ضمن خوشامدگویی از حضور میهمانان با ارایه گزارش مبسوطی ضمن معرفی پژوهشگاه، مشروح فعالیت های جاری و برنامه های پیش روی پژوهشگاه جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و نیز پروژه های تعریف شده در حوزه حلال با رویکرد تجاری سازی این صنعت در حوزه های مواد غذایی، چرم و گردشگری حلال را به سمع حاضرین رساندند. 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه استاندارد، در ادامه جلسه معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان در خصوص فعالیت های سازمان ملی استاندارد در حوزه حلال، اهمیت استاندارد در تولید ناخاص ملی،  و همچنین ترکیب شورای سیاستگذاری حلال و عضویت ایران در اسمیک صحبت کردند. در ادامه ایشان  با ذکر استانداردهای حلال تدوین شده و همینطور ایجاد آزمایشگاه های مرجع غذایی حلال برای ارزیابی انطباق نیز مطالبی را ارائه فرمودند.
در ادامه جلسه، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری گفت: رسالت معاونت فناوری، حمایت از بخش خصوصی برای تولید محصولات و یا خدمات حلال جهت رقابت و حضور در بازارهای جهانی است.  در ادامه ایشان ضمن اعلام حمایت همه جانبه معاونت در استقرار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در پژوهشگاه، درخصوص نحوه همکاری های متقابل در زمینه حمایت از استانداردسازی محصولات حلال و دانش بنیان مطالبی را بیان نمودند.  
پیمان صالحی وظیفه این بخش را حمایت از تولیدات داخلی و تجهیز محیط ها و آزمایشگاه ها بوسیله تولیدات داخل از طریق نمایشگاه ساخت ایران و تولیدات داخلی ذکر کرد. ایشان در خاتمه از حمایت بیست تا پنجاه درصدی تجهیز آزمایشگاه ها در  سازمان ملی استاندارد و پژوهشگاه  خبر داد.
در پایان مدعوین بازدیدی از مجموعه آزمایشگاه های پژوهشگاه و فضاهای کالبدی موجود جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و آزمایشگاه های حلال به عمل آوردند. 





 

۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
3D2211A1-2CDA-4F86-B924-AA85013883DD |
تعداد بازدید : ۶۳۲