دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات

مدیریت بودجه، تشکیلات و تحول اداری 
  • ارائه پیشنهاد بودجه تفصیلی سالانه و اصلاحیه بودجه تفصیلی (در صورت لزوم) به هیات امناء
  • پیشنهاد بودجه، برنامه و اعتبارات مورد نیاز در قالب هدف ها و خط مشی کلی پژوهشگاه
  • پردازش آمار و اطلاعات و مدیریت بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در پژوهشگاه 
  • تلاش در جهت افزایش هدفمند بودجه و دریافت کامل اعتبارات پژوهشگاه
  • پایش و بهبود اثربخشی تشکیلات سازمانی با رویکرد نهادینه‏ سازی فرهنگ ارائه خدمت برنامه محور
  • ارتباط با مراجع ذی‏ربط خارج از پژوهشگاه به ویژه نهادهای متولی برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، به منظور انجام وظایف محوله
  • بررسی و مبادله موافقت نامه‏ های مربوط به فعالیت های جاری و تملک دارایی های سرمایه‏ ای
  • نظارت بر حسن اجرای روش‏ها، آیین نامه‏ها، مقررات و دستورالعمل‏ های ابلاغی مرتبط
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی و پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه پژوهشگاه با همکاری واحدهای ذی‏ ربط
  • انجام بررسی های لازم به منظور بهینه سازی ساختار، ترکیب و توزیع نیروی انسانی و ارائه پیشنهادهای لازم 
  • تشخیص و تعیین رسته و رشته شغلی پست های سازمانی با توجه به طرح های طبقه ‏بندی‏‏ مشاغل با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی
  • بررسی پیشنهادهای واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‏ های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارش ‏های لازم و انجام اقدامات اجرایی مورد نیاز جهت رفع آنها
  • پیگیری اجرای برنامه ‏های هفت گانه تحول اداری در پژوهشگاه و ارائه به نهادهای متولی
  • ارائه گزارش طرح های بهبود فرایندها، توسعه سیستم‏ها‏‏، نتایج افزایش بهره ‏وری و میزان تحقق اهداف پژوهشگاه به نهادهای متولی
  • تدوین و اجرای برنامه‏ های فرهنگ‏ سازی و ایجاد بستر مناسب برای تحقق تحول اداری 
  • پیگیری اجرای سیاست ‏های کلان کشور در حوزه دولت الکترونیک با توجه به مقررات ابلاغ شده از سوی مراجع ذی‏صلاح 
  • تهیه و تنظیم آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های لازم در حوزه مرتبط بر اساس ضوابط و مقررات پژوهشگاه 
  • اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل ‏های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط 
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
گروه برنامه و بودجه
  • بررسی، تهیه و تدوین پیشنهاد اصلاحی اعتبارات و در صورت لزوم ارائه اصلاحیه بودجه به هیات امناء
  • مطالعه، برآورد و پیشنهاد بودجه، اعتبارات و منابع و برنامه‏ های مورد نیاز سالانه پژوهشگاه در قالب فرمت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات امناء
  • ارائه آمار و اطلاعات بودجه پیشنهادی، بودجه مصوب و نحوه اختصاص اعتبارات مصوب به برنامه ‏ها و فعالیت های پژوهشگاه در هماهنگی با مقام مافوق، جهت ارائه به مراجع ذی‏ ربط
  • جمع ‏‏آوری اطلاعات بودجه ای واحدهای پژوهشگاه برای پیش بینی درآمدها، برنامه ‏ها و تلفیق و هماهنگ ساختن آن ها
  • تهیه گزارشات ماهانه و سالانه بودجه پژوهشگاه استاندارد 
  • تهیه گزارش های تفصیلی و مقایسه عملکرد واحدها با اعتبارات تخصیص یافته
  • شرکت در جلسات و کمیسیون های مختلف به منظور تشریح بودجه و ارائه توضیح درخصوص اعتبارات درخواستی در مراجع ذی‏ربط
  • اجرای فرایندها، شیوه نامه ها، روش های اجرایی و دستورالعمل ‏های مصوب پژوهشگاه در حوزه مرتبط
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق